پیام تبریک مسئول دانشگاه بمناسبت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها باسمه تعالی

"أنّا أعطیناک الکوثر..."

بیستم جمادی الثانی مصادف با میلاد پربرکت بانوی بانوان جهان از آغاز خلقت تا پایان روزگار، در کشور ما به عنوان روز زن نامگذاری شده است. روزی که به برکت و حرمت بزرگ زن دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) بهانه ای است برای قدردانی از همراهان همیشگی؛ زنانی که در کنار نقش پراهمیت خود در خانواده دوشادوش مردان در جامعه گام برمی دارند و یک لحظه سکون و ایستایی را برخود نمی پسندند.

قرآن کریم در آیات متعددی ضمن پرداختن به ویژگی ها و حقوق زنان و مردان، زن را از جنس مرد و از یک گوهر معرفی می کند و تقوا، پاداش اخروی و قرب الهی را برای هر دو جنس برابر می داند.

در اسلام میدان فعالیت و تلاش علمی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی برای زنان به طور کامل باز است و حضور زنان در صحنه به کرات توسط بزرگان دین یادآوری شده است:

امام خمینی (ره) ضمن تاکید بر بالابودن نقش زن در جامعه نسبت به مردان در این زمینه فرمودند: "اگر زن های انسان ساز از ملت ها گرفته شود، ملت ها به شکست و انحطاط خواهند رسید".

مقام معظم رهبری (مدظله العالی): "در جامعه انقلابی ما اگر شأن زن از مرد بیشتر نباشد، کمتر نیست و روی این اصل باید ویژگی های زن در زمینه های گوناگون، مانند آموختن علم، جهاد، ارتباط با مرد، نقش مادری که درتمام این ها زندگی حضرت زهرا(علیهاالسلام) یک نمونه است)، مورد بررسی قرار گیرد".

این روز را باید گرامی و پاس داشت، چرا که بهانه در بهانه است، اول تولد دخت نبی اکرم (ص) که با قدوم مبارکش شادی و شعف را به قلب مهربان پدر میهمان کرد و الگویی الهی برای زنان جهان شد، دوم روز بزرگداشت زن و به ویژه مادران این مرز و بوم است. آنان که با پیروی از آداب اخلاقی و منش زندگی حضرت زهرا (س) محیط خانواده و اجتماع خود را نظام می بخشند و با مشارکت در امور مختلف سیاسی و اجتماعی در تلاش هستند و برای آینده ای بهتر گام برمی دارند.

اینجانب سالروز میلاد خجسته بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام والای زن را به مادران و بانوان بزرگوار دانشگاه تبریک عرض می نمایم و از خداوند متعال می طلبم که گام های پسین را قرین پویایی و پایایی بدارد و در حرکت بسوی تعلیم و تربیت، سیره جاودانه ی حضرت صدیقه کبری را سرلوحه خود قرار دهند.
                                                                                                                                               
                                                                                                                                                حسن قاسم زاده ابلی

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر